STIHL пропонує найпотужнішу у світі серійну бензопилу вже понад 30 років – STIHL MS 880. Потім з'явився стандарт викидів ЄС 5, і вимоги до пилки мали змінитися: Був потрібен новий силовий агрегат. Розробники та інженери з понад 25 відділів STIHL взялися за роботу. Результатом є професійна бензопила, яка не має собі рівних у світі: STIHL MS 881.
Першим кроком у проєкті була точна інвентаризація: Які компоненти можна зберегти? Які потрібно адаптувати або повністю замінити? Тестування зі зменшеним обсягом освітлювало темні плями. Але на цьому це не зупинилося. Конструкція нової пилки поставила перед усіма учасниками складні завдання: Багато компонентів серійного виробництва, таких як ручка, кожух і кришка фільтра, не мали 3D-моделей, а спеціальні інструменти для виготовлення пластикових деталей також були доступні лише у вигляді старих 2D-креслень чорнилом.
«Оскільки конструкція старих інструментів часто була не повністю відома, нам доводилося створювати нові CAD-моделі для деяких деталей». «Створення відповідних 3D-записів даних на основі малюнків чорнилом було незвичайним викликом для всіх нас», – пояснює Деніел Мартін, відділ дизайну та управління проектами. Але наполеглива праця окупилася: Перші концептуальні прототипи вже були в межах цільового діапазону з точки зору продуктивності та цільових значень викидів вихлопних газів. Речі могли почати рухатися. Після двох років розробки та ретельного тестування машина була випущена на ринок у вересні 2020 року.
Завдяки своїй новій конструкції, STIHL MS 881 не тільки найпотужніша бензопила у світі, але й єдина у своєму класі потужності, яка відповідає вимогам чинного стандарту ЄС щодо викидів. Професіонали особливо задоволені цим, оскільки машина часто використовується на мобільних лісопилках та для заготівлі товстої деревини. Фелікс Мор, відповідальний за планування запуску серії, згадує, що співпраця між усіма учасниками STIHL також була фантастичною: «Реалізувати такий проєкт за такий короткий час вдалося лише тому, що ми завжди підтримували одне одного та разом вирішували складні завдання».
Ця бензопила може відповідати суворим вимогам європейського стандарту викидів EU5 лише завдяки вдосконаленому силовому агрегату з пошаровою системою очищення. Щоб це стало можливим, на STIHL MS 880 довелося замінити як поршень, так і циліндр. «Окрім приводу, ми також оптимізували багато інших компонентів, що ще більше покращило продуктивність та керованість STIHL MS 881». «Ця робота означала, що наш перлина продукту зарекомендувала себе у світових випробуваннях з першого дня», – пояснює доктор. Рікардо Хойчик, координація тестування. Ось чому STIHL MS 881 постачається з 50 новими компонентами.
Команда розробників бензопили MS 881 включає (зліва направо): Даніель Мартін, проєктування та управління проектами; Ігор Башликов, менеджер з продукції; Даніель Діпольдер, розробка функціонального проекту двигуна та доктор… Рікардо Хойчик, координація тестування.
Але це стосувалося не лише виробничого майданчика STIHL у Вайблінгені. MS 881 є результатом тісної міжнародної співпраці.
| Місцезнаходження | Завдання |
| Завод 1 у Німеччині (Вайблінген) | Виробництво колінчастого вала та шатуна |
| Завод 2 у Німеччині (Вайблінген) | Розробка, координація, виробництво, центр пластмас, попереднє складання |
| Завод 3 у Німеччині (Тенген) | Виробництво ручок |
| Завод 4 у Німеччині (Вайнсхайм) | Виробництво литих деталей |
| Завод 6 у Німеччині (Вайблінген) | Остаточне складання, попереднє складання, планування, якість гарантія |
| Завод 7 у Німеччині (Людвігсбург) | Упаковка |
| Завод 8 у Німеччині (Феллбах) | Управління продуктом, контролінг |
| Бразилія (Сан-Леопольду) | Виробництво циліндрів |
| Китай (Циндао) | Встановлення масляного насоса |