Сімейна компанія STIHL, штаб-квартира якої знаходиться у Вайблінгені, Німеччина, є світовим гравцем, який розробляє, виробляє та продає електроінструменти для лісового господарства, сільського господарства, а також догляду за садами та ландшафтами. Дискусія з Мартіном Шварцом, членом Виконавчої ради з управління виробництвом та матеріалами з січня 2020 року, щодо мінімізації ризиків у складні часи.
Пане Шварц, багато компонентів продукції STIHL виробляються власними силами. Чому так?
Мартін Шварц: Це базується на походженні компанії: Ми розробляємо передові технології. Наше власне виробництво означає, що ми можемо адаптувати основні компоненти до наших вимог без компромісів, і ми робимо це вже давно. Наша група компаній розвивається вже понад 50 років, починаючи зі створення заводу з лиття магнієвих сплавів під тиском у регіоні Айфель у 1971 році. Зараз ми виробляємо наші компоненти у семи країнах світу. Але навіть з вертикальною інтеграцією понад 50%, ми, звичайно, закуповуємо деталі та розвиваємо глибокі, довгострокові, партнерські відносини з постачальниками.
Чи постраждали або постраждали ваші глобальні ланцюги поставок від проблем, пов'язаних з пандемією або війною?
Були значні проблеми з міжнародними перевезеннями, і ці наслідки зберігаються. Саме тому ми інвестуємо як у нашу виробничу мережу, так і в постачальників, щоб ми могли скоротити внутрішні та зовнішні ланцюги поставок. Російська агресія проти України, яку ми найрішучіше засуджуємо, вплинула на нас двояко: Нам довелося транспортувати персонал нашої торгової компанії в Києві разом з їхніми родинами у безпечне місце. Ми також співпрацювали з нашими українськими постачальниками кабельних джгутів та гумових деталей, щоб зменшити ризик для людей та перебоїв у постачанні, наприклад, шляхом повторного введення в експлуатацію укриттів. Частину виробництва було перенесено до інших країн або залучено до нашого власного виробництва.
Які наслідки ця ситуація має для розвитку вашого виробництва?
Ми залежимо від глобалізованої економіки як у сфері продажів, так і в сфері закупівель. Тим не менш, нам потрібно зменшити ризик. Наприклад, ми зменшуємо внутрішні потоки деталей, виробляючи пластикові деталі як у США, так і в Німеччині. Там, де це не має сенсу з технологічних та економічних причин, як у випадку з виробництвом балонів у Бразилії, ми намагаємося компенсувати ризик, накопичуючи буферні запаси. Надійна структура капіталу STIHL допомагає нам у цьому. Крім того, ми ведемо переговори з постачальниками щодо того, які частини міжконтинентального ланцюга ми можемо включити до власного виробництва або передати на аутсорсинг постачальникам.
Як ви приймаєте необхідні рішення в умовах напруженої світової та економічної ситуації?
Досі наші бізнес-рішення в основному визначалися якістю та витратами на переробку. Тепер стійкі ланцюги поставок та сталий розвиток є додатковими міркуваннями, яким надається більше ваги, ніж раніше. Ми розширюємо критерії прийняття рішень та враховуємо надзвичайно різноманітні точки зору в роботі компанії. Це складний підхід, але він веде до правильних рішень, що також означає, що ми повинні ризикувати. Поточну ситуацію можна по суті уявити як промені, що сходяться, проходячи через збільшувальне скло: Існує одностороння залежність від окремих джерел постачання, що дійсно підкреслює важливість стратегії зниження ризиків на політичному рівні. Нашу залежність від російського газу, напівпровідників з Тайваню та рідкісноземельних елементів з Китаю можна зменшити лише в рамках європейської мережі або в контексті західних цінностей та середовища.
Мартін Шварц працює в STIHL AG з 2012 року, до цього він працював у галузі поставок автомобільної продукції. З 1 січня 2020 року, як член правління з управління виробництвом та матеріалами, він обіймав посаду члена правління, відповідального за виробництво та управління матеріалами, у свої обов'язки він керував виробничими майданчиками в Німеччині, Австрії, Швейцарії, США, Бразилії, Китаї та Філіппінах. Компанія STIHL була заснована в 1926 році та сьогодні продає свою продукцію у понад 160 країнах світу.
Інтерв'ю з Мартіном Шварцом було опубліковано в жовтні 2022 року в журналі для клієнтів LuPe, який видається консалтинговою компанією з управління та персоналу Liebich & Partner.